تصاویری از اپل آیفون XR 2019 با دوربین دوگانه مربعی

اپل آیفون XR تاکنون پرفروش ترین گوشی اپل در سال جاری بوده و جانشین آن هم باید چشم انتظاران زیادی داشته باشد. اخیرا تصاویر سه بعدی از اپل آیفون XR 2019 منتشر شده است که نشان می دهند چهره ی آن، دو روی کهنه و تازه دارد.

تصاویر گوشی اپل آیفون ایکس آر 2019

اپل آیفون XR 2019

اپل آیفون XR 2019

اپل آیفون XR 2019

اپل آیفون XR 2019

قسمت پشتی اپل آیفون XR 2019 ، ظاهر کاملا جدیدی به خود گرفته و همانند تصاویر آیفون XI، در اینجا هم می‌ توان یک برآمدگی مربعی شکل را دید که دوربین دوگانه دستگاه را در خود جای داده است (البته آیفون XI دوربین سه‌گانه دارد). اما قسمت جلویی گوشی هیچ تغییری نکرده و با همان ابعاد و نمایشگر 6.1 اینچی، آیفون 10 آر اورجینال می‌ باشد.

ضخامت مدل جدید هم کمتر شده است؛ به طوری که اکثر بخش های بدنه‌ ی آن، 7.8 میلی‌ متر ضخامت دارد و این رقم در ضخیم ترین نقطه یعنی دوربین مربعی شکل آن به 8.5 میلی‌ متر می‌ رسد. در حالی که مدل 2018 آیفون XR بدون احتساب برآمدگی کوچک دوربینش، 8.3 میلی‌ متر ضخامت داشت.

اپل آیفون XR 2019

اپل آیفون XR 2019

جزئیات دوربین دستگاه، ناشناخته است؛ اما ظاهرا اپل می‌ خواهد از دوربین دوگانه آیفون XS را در آن استفاده کند. بنابراین می‌ توان انتظار یک دوربین معمولی و یک تله‌ فوتو را داشت که هر کدام سنسور 12 مگاپیکسلی دارند. در جلو به نظر می‌ رسد ناچ و سخت افزار مرتبط با فیس آی دی، بدون تغییر مانده باشند. و احتمالا دارد پنل LCD نیز برای آخرین بار توسط اپل استفاده شود.

طبق معمول، شایعات غیر قابل اثبات نیز وجود دارد که اپل می خواهد از USB-C استفاده کند. اما تصاویر مدل 2019 آیفون XR که چیز دیگری را نشان می‌ دهند (هر چند که تصاویر برای به تصویر کشیدن درگاه‌ های ارتباطی یک گوشی، منبع قابل اعتمادی نیستند). وجود درگاه USB-C به کاربران اجازه خواهد داد که از شارژهای جدید 18 واتی هم استفاده کنند؛ اما بعید است این شارژ در جعبه گوشی های جدید اپل به ویژه آیفون XR گذاشته شود.

شرایط فروش فوری ایران خودرو – 15 اردیبهشت 98

شرایط فروش فوری ایران خودرو برای 15 اردیبهشت 98 اعلام شد. در این طرح خودروهای پژو 206 تیپ 2 و پژو 405 بنزینی SLX حضور دارند. در حالی که شاهد افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد هستیم، ایران خودرو همچنان محصولات خود را به صورت فوری به فروش می رساند

فروش فوری محصولات ایران خودرو در 14 اردیبهشت 98

شرایط فروش فوری ایران خودرو برای 15 اردیبهشت 98 به شرح زیر است:

نام خودروقیمت (ریال)موعد تحویل
پژو 206 تیپ 2672,834,00030 روزه
پژو 405 بنزینی SLX678,884,00030 روزه

 

قیمت های در نظر گرفته شده در این طرح، قیمت حاشیه بازار است. ایران خودرو در سال 98 لیست قیمت حاشیه بازار محصولات خود را منتشر نکرده، بنابراین شاهد ثبات قیمت ها از سوی آن هستیم. این طرح از ساعت 10 صبح فردا فعال شده و تا زمان تکمیل ظرفیت فعال باقی می ماند.

در حالی که ایران خودرو در طرح خود پژو 206 تیپ 2 را با قیمتی نزدیک به 67 میلیون تومان به فروش می رساند، قیمت آن در بازار آزاد به بیش از 90 میلیون تومان رسیده است.

در جدیدترین اقدام برای کنترل قیمت خودرو در بازار آزاد، قیمت آن ها از سایت های اینترنتی برداشته شده است! در گذشته نیز شاهد چنین اقدامی برای کنترل قیمت ارز در بازار آزاد بودیم. در رابطه با بازار ارز، پس از چند روز دوباره شاهد اعلام قیمت آن توسط وب‌ سایت ها بودیم و این محدودیت تنها برای چندین هفته اعمال شد.

بدون هیچ شکی دولت برای کنترل بازار خودرو باید اقدامات جدی را دنبال کند و با افرادی که باعث افزایش قیمت این کالای مصرف در بازار آزاد شده اند، برخورد کند. خودروسازان و دلالان عامل اصلی آشفتگی و افزایش قیمت خودرو در بازار هستند.

در روزهای اخیر شاهد اعلام قیمت جدید خودروها از سوی شرکت های مختلف بودیم که البته تمام آن ها به بهانه فروش با مدل 98، افزایش داشته اند.

طرح سهمیه بندی بنزین با مخالفت نمایندگان مجلس متوقف شد

اخیرا خبرهایی مبنی بر اجرای طرح سهمیه بندی بنزین از روز پنجشنبه 12 اردیبهشت منتشر شد که در این رابطه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌ های نفتی اعلام کرد این طرح متوقف شده است و زمان اجرای آن در آینده اعلام خواهد شد.

طی روزهای گذشته بسیاری از خبرگزاری‌ ها اعلام کرده بودند طرح سهمیه بندی بنزین از روز پنجشنبه 12 فروردین اجرا خواهد شد. طبق اعلام این خبرگزاری‌ ها قیمت بنزین سهمیه‌ ای همان 1000 تومان خواهد بود و نرخ بنزین آزاد نیز به 2500 تومان افزایش پیدا می‌ کند، اما انتشار چنین خبرهای اعتراض نمایندگان مجلس را به همراه داشت و در حال حاضر اجرای طرح سهمیه بندی بنزین به تعویق افتاده است.

طرح سهمیه بندی بنزین

توقف طرح سهمیه بندی بنزین

پس از اینکه نمایندگان مجلس با تصمیم سران سه قوه برای سهمیه بندی بنزین مخالفت کردند و با توجه به اینکه تصمیم آن‌ ها نیز بدون اطلاع نمایندگان انجام شده بود، باعث شد تا طرح سهمیه بندی دولت که قرار بود در روز پنجشنبه 12 اردیبهشت 98 اجرا شود، به تعویق بی‌ افتد. در همین رابطه علی بختیار، عضو شورای عالی انرژی عنوان کرد دولت اگر بخواهد به صورت خودسرانه قیمت بنزین را افزایش دهد، با برخورد مجلس روبرو خواهد شد. وی افزود اگر دولت قصد دارد به استناد تصمیم سران سه قوه اقدامی را انجام دهد، توجیهی نخواهد داشت؛ زیرا مصوبه سران سه قوه می‌ بایست برای راهکارهای مقابله با تحریم انجام شود. همچنین در زمینه بنزین ما در داخل کشور با کمبود مواجه نیستیم و دولت برای هر اقدامی می‌ بایست در این زمینه از مجلس اجازه بگیرد.

شرایط پیش فروش محصولات سایپا اعلام شد. 9 اردیبهشت 98

سایپا شرایط پیش فروش محصولات خود را در 9 اردیبهشت 98 اعلام کرد. سایپا با هدف کنترل بازار خودروهای کوییک، تیبا، سایپا 131، سایپا 151، ساینا و نیسان را به صورت پیش فروش نقدی به بازار عرضه کرد.

گروه خودروسازی سایپا در ادامه طرح‌ های فروش خود با هدف کنترل بازار خودروهای کوییک، تیبا، سایپا 131، سایپا 151، ساینا و نیسان را به صورت پیش فروش نقدی با موعد تحویل‌ های متفاوت در دوشنبه 9 اردیبهشت 98 به بازار عرضه کرد. در این طرح فروش سود مشارکت 18 درصد و سود انصراف 12 درصد تعیین شده است. این شرایط هم‌ اکنون در سیستم فروش شرکت سایپا فعال است و متقاضیان این خودروها می‌ توانند خودرو مورد نظر خود را سفارش دهند. در ادامه جزئیات شرایط فروش سایپا در 9 اردیبهشت 98 را مشاهده می‌ کنید:

شرایط پیش فروش محصولات سایپا – 9 اردیبهشت 98

نام خودرومبلغ پیش‌پرداختسود مشارکت و سود انصرافزمان ارسال دعوتنامه
سایپا کوییک دنده‌ای29 میلیون تومانسود مشارکت 18 درصد و سود انصراف 12 درصدهفته چهارم بهمن و اسفند 98
تیبا صندوق‌دار21 میلیون تومانهفته چهارم بهمن و اسفند 98
سایپا 13118 میلیون تومانهفته چهارم بهمن و اسفند 98
سایپا 151 وانت18 میلیون تومانهفته چهارم بهمن و اسفند 98
ساینا26 میلیون تومانهفته چهارم بهمن و اسفند 98
نیسان دوگانه‌سوز28 میلیون تومانهفته چهارم شهریور 98
نیسان تک‌سوز25 میلیون تومانهفته چهارم مهرماه 98