راهنمای خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان (ویژه نوروز 97)

اگر می‌ خواهید یک تلفن هوشمند قدرتمند و با کیفیت خریداری کنید، در راهنمای خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان با ما همراه باشید.

افرادی که حاضرند بودجه‌ ای بین یک میلیون و نیم تا سه میلیون تومان برای تلفن هوشمندشان بپردازند، به دنبال بهترین کیفیت و بیشترین امکانات در هر زمینه‌ ای هستند. اگر گشتی در بازار بزنیم، خواهیم دید انبوهی از مدل‌ ها و برندهای مختلف پشت ویترین فروشگاه‌ ها صف کشیده‌ اند و هر کدام با جذابیت‌ ها و قابلیت‌ های مختلفشان، دل مشتریان را می‌ ربایند. انتخاب بهترین گزینه از میان مدل‌ های مختلف، کار دشواری به نظر می‌ رسد و نیازمند اطلاعاتی درباره سخت افزار گوشی‌ ها و امکانات آن‌ هاست، چرا که در این بازه قیمتی اکثر گوشی‌ ها از سخت افزار قدرتمندی استفاده می‌ کنند و اختلاف میان آن‌ ها چندان زیاد و عمیق نیست. در ادامه قصد داریم نگاهی به بهترین گوشی‌ های بازار کشورمان در این بازه قیمتی داشته باشیم و به صور گذرا مهم‌ ترین ویژگی‌ های مثبت و منفی آن‌ ها را مرور کنیم.

پیش از پرداختن به گوشی‌ ها، بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  • کشور سازنده تلفن هوشمندتان اهمیت چندانی ندارد، آنچه مهم است اعتبار برند و تاریخ انقضای شرکت گارانتی کننده دستگاه شماست.
  • توصیه می‌ کنیم از فروشگاه‌ های مورد اعتماد یا از نمایندگی‌ های رسمی برند مورد علاقه‌ تان خرید کنید. در این صورت، احتمال غیر اصل بودن دستگاه و قطعات آن به صفر می‌ رسد و به تبع آن، گوشی در سامانه رجیستری به ثبت رسیده است.
  • قیمت‌ های درج شده برای هر موبایل مربوط به زمان انتشار این مقاله بوده و ممکن است پس از گذر زمان یا بسته به شهر شما، قیمت‌ ها متفاوت باشند. بنابراین پیش از تصمیم قطعی و اقدام به خرید، از قیمت روز دیوایس مدنظرتان اطمینان حاصل کنید.

راهنمای خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان

سامسونگ گلکسی سی 9 پرو – Samsumg Galaxy C9 Pro

قیمت تقریبی: یک میلیون و 550 هزار تومان

خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان6 اینچ

1920×1080 پیکسل

خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان
16 مگاپیکسل
16 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون توماناسنپدراگون 653
چهار هسته 1.95 + چهار هسته 1.4 گیگاهرتزی
رم: 6 گیگابایت راهنمای خرید گوشی
باتری: 4000 میلی آمپر
حافظه: 64 گیگابایت
قابلیت خاصحسگر تشخیص اثر انگشت – رم با ظرفیت بالا – دوربین با کیفیت

سری میان‌ رده‌ های قدرتمند سامسونگ با پیشوند حرف لاتین سی شناخته می‌ شوند و سی 9 پرو، یکی از قدرتمندترین آن‌ هاست. این گوشی مجهز به هشت هسته پردازشی از خانواده کوالکام بوده و در کنار 6 گیگابایت رم، عملکردی فوق‌ العاده سریع در اجرای اپلیکیشن‌ ها از خودش به نمایش می‌ گذارد. کره‌ ای‌ ها سی 9 پرو را به نمایشگر بزرگ 6 اینچی مجهز کرده‌ اند که گرچه رزولوشن چندان بالایی ندارد، اما کیفیت تصاویر آن مطلوبند و رنگ‌ های به نمایش در آمده در آن، به واقعیت نزدیک هستند. باتری 4000 میلی آمپری دیوایس می‌ تواند در صورت استفاده معمولی و سبک، یک روز کامل دوام بیاورد و کاربر را از شارژر بی نیاز کند. دوربین اصلی این گوشی به سنسوری 16 مگاپیکسلی تجهیز شده که تصاویر شفاف و شارپی ثبت می‌ کند. نکته منفی درباره دوربین سی 9 پرو، عدم امکان فیلم‌ برداری با کیفیت 4K است که کمی توی ذوق می‌ زند. در جلو همانند دوربین اصلی، شاهد سنسور 16 مگاپیکسلی هستیم و بدین ترتیب، سلفی‌ ها با نهایت دقت و شفافیت ثبت می‌ شوند.

اپل آیفون اس ای – Apple iPhone SE

قیمت تقریبی: یک میلیون و 560 هزار تومان

خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان4.0 اینچ

1136×640 پیکسل

خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان
12 مگاپیکسل
1.2 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومانApple A9
دو هسته 1.8 گیگاهرتزی
رم: 2 گیگابایت راهنمای خرید گوشی
باتری: 1624 میلی آمپر
حافظه: 16 گیگابایت
قابلیت خاصحسگر تشخیص اثر انگشت

ارزان‌ قیمت‌ ترین آیفونی که از سخت افزار نسبتا به روز استفاده کند آیفون اس ای شناخته می‌ شود که از سخت افزاری معادل با آیفون 6 اس بهره می‌ برد. هنگامی که کوپرتینویی‌ ها متوجه شدند آیفون 5 اس به دلیل ابعاد کوچک و بدنه بسیار خوش دستش هنوز محبوبیت بالایی میان کاربران دارد، آیفون اس ای را با همان بدنه اما سخت افزاری به روز روانه بازار کرد. صحبت کردن درباره سخت افزار آیفون‌ ها عملا کار بیهوده‌ ای است، چرا که آیفون‌ ها به واسطه سیستم عامل غنی و بهینه‌ شان حتی با سخت افزار یک گوشی میان‌ رده اندرویدی نیز می‌ توانند کارایی خود را تا حدود زیادی حفظ کنند. برای نمونه، آیفون اس ای به دو گیگابایت رم و پردازنده دو هسته‌ ای مجهز شده اما در عمل، همگام با گوشی‌ های بالارده اندرویدی عرض اندام می‌ کند. رزولوشن دوربین اصلی آیفون اس ای نسبتا خوب بوده و تصاویر آن شفاف و پر نور هستند، اما در جلو شاهد سنسوری 1.2 مگاپیکسلی هستیم که آن‌ طور که از یک آیفون انتظار می‌ رود نمی‌ تواند عمل کند. تصاویر سلفی اس ای همراه با نویزهای زیادی هستند و مرزبندی رنگ‌ ها چندان رعایت نمی‌ شود. نمایشگر گوشی از همان رزولوشن آیفون‌ های 4 اینچی پشتیبانی می‌ کند و رنگ‌ های آن کیفیت خوبی دارند، اما کمتر کسی حاضر می‌ شود روی این گوشی به تماشای فیلم یا وبگردی مشغول شود. اگر استفاده‌ ای معمولی و سبک از اس ای داشته باشید، می‌ توانید با خیال راحت یک روز کامل را بدون به همراه داشتن شارژر سپری کنید.

هواوی میت 9 – Huawei Mate 9

قیمت تقریبی: یک میلیون و 790 هزار تومان

خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان5.9 اینچ

1920×1080 پیکسل

خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان
12 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی از یک میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومانHiSilicon Kirin 960
چهار هسته 1.8 + چهار هسته 2.4 گیگاهرتزی
رم: 4 گیگابایت راهنمای خرید گوشی
باتری: 4000 میلی آمپر
حافظه: 64 گیگابایت
قابلیت خاصحسگر تشخیص اثر انگشت – دوربین با کیفیت

هواوی سری میت را به منظور مقابله با سری نوت سامسونگ به وجود آورد و گرچه در ابتدا میت به عنوان خانواده‌ ای میان‌ رده شناخته می‌ شد، اما به تدریج به بزرگترین رقبای خانواده نوت و سری پلاس در آیفون‌ ها بدل شد. میت 9 از نمایشگر بزرگ 5.9 اینچی برخوردار است که به لطف طراحی هوشمندانه ‌و حرفه‌ ای چینی‌ ها، ابعاد کلی دیوایس هم‌ اندازه با گوشی‌ های 5.5 اینچی است. با این وجود همچنان امکان کار با آن به وسیله یک دست وجود ندارد. روشنایی و کیفیت رنگ‌ های نمایشگر برخلاف رزولوشن آن، کاملا رضایت‌ بخش و خوب ارزیابی می‌ شوند. این گوشی به اسپیکرهای استریوی با کیفیتی نیز مجهز شده که خبر خوبی برای علاقه‌ مندان به فیلم به شمار می‌ رود. هواوی در میت 9 از چیپست قدرتمندی استفاده کرده که حرف‌ های زیادی برای گفتن دارد و اپلیکیشنی را نمی‌ توان یافت که بتواند عرق این مجموعه پردازشی را در بیاورد. این پردازنده کم مصرف، باعث شده تا گوشی حتی هنگام استفاده سنگین نیز بتواند یک روز کامل بدون نیاز به شارژر کار کند. در بخش دوربین نیز چینی‌ ها با کمپانی معروف لایکا همکاری داشته‌ اند و با استفاده از فناوری فوکوس لیزری، می‌ توان تصاویری با فوکوس عالی و افکت بوکه ثبت نمود.

برای دیدن بقیه مطلب به منبع سایت مراجعه کنید

منبع : صائین کالا نیوز


تلگرام

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.