فیس بوک در جریان جدیدترین کنفرانس مخصوص توسعه دهندگان خود به تعداد زیادی از قابلیت های جدید و در راه اینستاگرام (instagram) اشاره کرد که به عنوان نمونه ای از آن ها می توان به ویدیو چت اینستاگرام اشاره داشت. قابلیت تماس ویدیویی اینستاگرام جذابیت این شبکه اجتماعی را چندین برابر خواهد کرد.
ویژگی های جدید این شبکه اجتماعی شامل ویدیو چت instagram ، فیلترهای واقعیت افزوده سفارشی سازی شده به دست دیگران همچون افراد محبوب و شناخته شده و همچنین طراحی مجدد تب اکسپلور هستند.
برای استفاده از ویدیو چت اینستاگرام (instagram) می بایست به قسمت دایرکت بروید. از انجا خواهید توانست به صورت شخصی با یک فرد تماس ویدیویی برقرار کرده و یا به صورت گروهی این کار را انجام بدهید.حین برقراری ویدیو چت instagram به صورت گروهی می توان تا چهار نفر را در گفتگوی خود نگه داشت. برای این که یک فرد را به گروه اضافه کنید، آن مخاطب می بایست درون دایرکت خود حضور داشته باشد.
خوشبختانه برای جلوگیری از مزاحمت های احتمالی می توان دریافت نوتیفیکیشن حین دعوت کسی از ما برای انجام مکالمه تصویری در اینستاگرام (instagram) را به صورت فردی قطع کرد. همچنین می توان به صورت موردی افرادی را بلاک کرد تا قادر نباشند به شما درخواست برقراری ویدیو چت اینستاگرام ارسال کنند.
در تب اکسپلور که از طریق آن می توان به دل این شبکه اجتماعی زد و درونش چیزهای جدیدی مشاهده کرد، بخش هایی جدا گانه با عناوین مختلف در نظر گرفته شده است که می توان در میان آن ها اسکرول کرد. به عنوان نمونه بخش هایی تحت عنوان حیوانات و یا معماری وجود داشته و محبوب ترین هشتگ ها در حال حاضر نمایش داده خواهند شد.
با وجود جذابیت این دو قابلیت جدید مخصوصا ویدیو چت اینستاگرام (instagram) ، بهترین ویژگی تازه اضافه شده را باید فیلترهای واقعیت افزوده سفارشی سازی شده این شبکه اجتماعی دانست که همانند همیشه در بخش استوری قابل مشاهده هستند. اینستاگرام (instagram) برای نخستین مرتبه به دیگر افراد اجازه داده فیلترهایی جدید درست کنند. این کار ما را یاد زمانی می اندازد که در تلگرام اقدام به طراحی و ساخت استیکرهای سفارشی سازی شده و مخصوص به خود می کردیم!
instagram بعد از مدت ها تلاش، ارائه قابلیت استوری و سپس به روز کردن ویژگی های آن به صورت مستمر، سرانجام هفته پیش اعلام کرد تعداد کاربران فعال ماهیانه آن مرز یک میلیارد نفر را نیز رد کرده است! این هدف بزرگی بود که اینستاگرام سرانجام به آن دست یافت. در حال حاضر به جز فیس بوک، یوتیوب و اینستاگرام هیچ شبکه اجتماعی و پیام رسان دیگری بیش از یک میلیارد کاربر فعال ندارد.
منبع: صائین کالا نیوز