کروم بوک تب 10 ایسر نخستین تبلت مجهز به سیستم عامل کروم

کروم بوک تب 10 ایسر (Acer Chromebook Tab 10) به عنوان نخستین تبلت مجهز به سیستم عامل گوگل کروم معرفی شد. در ادامه با مشخصات فنی ، قابلیت ها و قیمت کروم بوک Tab 10 بیشتر آشنا شوید.

در حال حاضر سیستم عامل کروم بر روی لپ تاپ ها، دسکتاپ‌ ها، دیوایس های تبدیل شونده و all in one قرار دارد، اما تا به امروز عملا تبلتی مجهز به این سیستم عامل وجود نداشت. حال کروم بوک تب 10 ایسر آمده است تا بازی را تغییر دهد.

تبلت جدید کمپانی ایسر به نام کروم بوک 10 می‌ تواند رقیب قدرتمندی برای آیپد اپل باشد و نکته حائز اهمیت هم معرفی آن یک روز پیش از معرفی تبلت ارزان قیمت جدید شرکت اپل است. این تبلت از یک نمایشگر 9.7 اینچی با وضوح 2048×1536 پیکسل (درست همانند آیپد) برخوردار بوده که دارای دوربین‌ های پشتی و جلویی، عمر باتری 9 ساعته، پردازنده OP1، رم 4 گیگابایتی، حافظه 32 گیگابایتی و درگاه USB‌ نوع C است. در اینجا همچنین یک اسلات کارت میکرو اس دی و یک جک هدفون نیز وجود دارد.

کروم بوک تب 10 ایسر
کروم بوک تب 10 ایسر

اما نکته حائز اهمیت دیگر پشتیبانی کروم بوک تب 10 ایسر از قلم هوشمند است. درست همانند خانواده گلکسی نوت سامسونگ، این تبلت نیز از یک قلم کوچک در داخل خود میزبانی می‌ کند. این قلم از برند Wacom بوده و در واقع به باتری یا هر چیز اضافی دیگری نیاز نخواهد داشت.

تبلت جدید ایسر گزینه‌ ی ایده آلی برای قشر دانش آموزان و دانشجویان است. ایسر و گوگل همکاری خوبی را برای ارائه محصولات مختص این رده‌ های مذکور آغاز کرده‌ اند که حاصل آن تولید چندین لپ تاپ کروم بوک و حالا یک تبلت مجهز به سیستم عامل کروم است. انتظار می‌ رود فروش این تبلت کرومی از چند ماه آینده آغاز شود.

قیمت کروم بوک تب 10 ایسر

قیمت کروم بوک تب 10 ایسر حدود 329 دلار است که قیمتی مشابه با مدل پایه آیپد اپل خواهد بود. البته انتظار می‌ رود اپل ساعاتی دیگر از یک آیپد 259 دلاری رونمایی کند، اما اگر قصد استفاده از یک قلم را همراه آن داشته باشید باید 99 دلار دیگر را به صورت جداگانه برای خرید آن پرداخت کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.