راهنمای خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان (ویژه نوروز 97)

اگر برای نوروز قصد دارید تلفن هوشمند میان‌ رده و جدیدی خریداری کنید، با ما همراه باشید تا در راهنمای خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان نگاهی به بهترین‌ های این بازه داشته باشیم.

اینک در آستانه نوروز قرار داریم و هموطنان زیادی قصد تعویض گوشی همراهشان را دارند. برخی نیز می‌ خواهند یک تلفن هوشمند را به دوستان و آشنایانشان هدیه دهند و می‌ خواهند در انتخابشان بهترین باشند. انتخاب یک تلفن هوشمند میان‌ رده و بالارده در این بازه قیمتی کمی دشوار است، چرا که موبایل‌ های بسیار زیادی در این رنج قیمت حضور دارند. چیزی که اوضاع را وخیم‌ تر می‌ کند، شباهت سخت افزاری و نزدیک بودن عملکرد گزینه‌ های پیش رو است و در صورتی که اطلاعات لازم را درباره مشخصات فنی گوشی‌ های امروزی نداشته باشید، احتمال خطا و انتخاب نادرست بالاست. اما در ادامه، به صورت خلاصه نگاهی به بهترین‌ های بازار در بازه قیمتی 800 هزار تومان تا یک میلیون و 500 هزار تومان خواهیم انداخت و ویژگی‌ های مثبت و منفی آن‌ ها را زیر ذره‌ بین خواهیم برد.

پیش از معرفی دیوایس‌ ها و قابلیت‌ هایشان، بهتر است نکات زیر را مدنظر داشته باشید.

  • مهم نیست که گوشی شما ساخت چه کشوری باشد، چرا که ممکن است براساس مکان زندگی‌ تان، گوشی از کشورهای مجاور وارد شده باشد و در کشور متفاوتی تولید شده باشد. آنچه اهمیت دارد، گارانتی معتبر آن است.
  • همیشه از فروشگاه‌ های معتبر و مورد اعتمادتان خرید کنید، ولی توصیه ما به شما این است که ترجیحا به نمایندگی‌ های رسمی برندها برای خرید مراجعه کنید. در این صورت، احتمال اصل نبودن و واردات قاچاق دستگاه‌ تان به صفر می‌ رسد و نگرانی از بابت اصل نبودن قطعات و گوشی باقی نخواهد ماند. همان‌ طور که می‌ دانید، طرح رجیستری مدتی است برای برخی برندها آغاز شده و گوشی‌ هایی که از راه‌ های غیرقانونی وارد کشور شده باشند، هیچ‌ گونه خدمات ارتباطی و مخابراتی دریافت نخواهند کرد.
  • قیمت‌ های اعلام شده برای هر دستگاه به صورت تقریبی بوده و بسته به زمان و شهر شما ممکن است متفاوت باشد. بنابراین پیش از تصمیم نهایی و اقدام به خرید، حتما از فروشگاه مدنظرتان آخرین قیمت دستگاه را جویا شوید.

خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان

سامسونگ گلکسی جی 3 پرو – Samsung Galaxy J3 Pro

قیمت تقریبی: 825 هزار تومان

خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان5.0 اینچ

720×1280پیکسل

خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان
13 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار توماناگزینوس 7570
چهار هسته 1.4 گیگاهرتزی
رم: 2 گیگابایتراهنمای خرید گوشی 
باتری: 2400 میلی آمپر
حافظه: 16 گیگابایت
قابلیت خاص

سری جی سامسونگ، مدت‌ هاست که در بازار حضور قدرتمندی دارد و جی 3 پرو نیز آمده تا این حضور را تداوم ببخشد. کره‌ ای‌ ها جی 3 پرو را با بدنه فلزی مات ساخته‌ اند که هنگام در دست گرفتن گوشی، باعث انتقال حس خوب کیفیت به کاربر می‌ شود. به طور کلی، طراحی این گوشی شبیه به سری A این کمپانی بوده و سعی شده المان‌ های طراحی زیبا و شکیل در آن دیده شود. موردی که فقدان آن بسیار حس می‌ شود، حسگر تشخیص اثر انگشت است که نسبت به هم قیمتی‌ هایش، یک امتیاز منفی برای جی 3 پرو محسوب می‌ شود. زیر نمایشگر با کیفیت این گوشی، چیپست نه چندان قدرتمندی قرار گرفته که گرچه پاسخگوی نیازهای روزمره و سبک کاربران است.

اما نباید از آن انتظار اجرای بازی‌ های سنگینی داشته باشیم. مصرف انرژی این چیپست اگزینوس به دلیل فرکانس پایینش کم بوده و بر همین اساس، جی 3 پرو به باتری 2400 میلی آمپری مجهز شده که می‌ تواند یک روز تمام شارژدهی داشته باشد. دوربین اصلی دیوایس به یک سنسور 13 مگاپیکسلی مجهز شده که امکانات خاص و ویژه‌ ای را در اختیار کاربر نمی‌ گذارد اما کیفیت تصاویر آن خوب بوده و می‌ توان روی آن حساب باز کرد.

میزو ام ایکس 6 – Meizu MX6

قیمت تقریبی: 870 هزار تومان

خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان5.5 اینچ

1920×1080 پیکسل

خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان
12 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومانمدیاتک Helio X20
چهار هسته 1.4 + چهار هسته 1.9 + دو هسته 2.3 گیگاهرتزی
رم: 4 گیگابایت راهنمای خرید گوشی
باتری: 3060 میلی آمپر
حافظه: 32 گیگابایت
قابلیت خاصحسگر تشخیص اثر انگشت

گرچه میزو برند چندان شناخته شده‌ ای در بازار کشورمان نیست، اما نمایندگانی شایسته و قدرتمند دارد که برخی از آن‌ ها در ایران به فروش می‌ رسند. یکی از بهترین‌ های میزو در راهنمای خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان ام ایکس 6 به شمار می‌ رود که از بدنه‌ ای فلزی تشکیل شده و با توجه به ابعاد نمایشگرش، چندان سنگین نیست. صفحه نمایش به کار رفته در این گوشی از نوع IPS و تمام اچ دی بوده که کیفیت بالایی از رنگ‌ ها را در مقابل چشمان کاربر قرار می‌ دهد و همچنان خوانایی نسبتا خوبی زیر نور مستقیم خورشید دارد.

زیر این نمایشگر بزرگ، چیپست قدرتمند 10 هسته‌ ای از خانواده مدیاتک قرار گرفته که قصد دارد تمامی تسک‌ ها و فعالیت‌ های سنگین سیستم عامل اندروید را ببلعد. در صورتی که از این چیپست کار سنگین نخواهید و استفاده معمولی کنید، گوشی حدود یک روز تمام می‌ تواند از شارژ مجدد بی نیاز باشد. ام ایکس 6 به سنسور 12 مگاپیکسلی در عقب و 5 مگاپیکسلی در جلو مجهز شده که تصاویر با کیفیت و شارپی ثبت می‌ کنند و گرچه قابل مقایسه با پرچمداران نیستند، اما در حد یک میان‌ رده عملکرد قابل قبولی از خود ارائه می‌ کنند. نسخه کارخانه‌ ای سیستم عامل دیوایس اندروید مارشمالو است، اما خبر خوش آنکه کاربران می‌ توانند پس از دریافت گوشی آن را به نسخه‌ های جدیدتر اندروید به روز رسانی کنند تا از جدیدترین ویژگی‌ ها و وصله‌ های امنیتی اندروید بهره ببرند.

ال جی ایکس پاور 2 – LG X Power 2

قیمت تقریبی: 900 هزار تومان

خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان5.5 اینچ

720×1280 پیکسل

خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان
13 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومانمدیاتک MT6750
هشت هسته 1.5 گیگاهرتزی
رم: 2 گیگابایتراهنمای خرید گوشی
باتری: 4500 میلی آمپر
حافظه: 16 گیگابایت
قابلیت خاصباتری با دوام بسیار بالا

طی دو سال اخیر، ال جی سیاست جدیدی برای گوشی‌ های میان‌ رده‌ اش برگزیده و آن، آوردن شاخص‌ترین ویژگی آن‌ ها در کنار نامشان است. همان‌ طور که از نام ایکس پاور 2 نیز برمی‌ آید، مهم‌ ترین قابلیتش باتری بسیار حجیم آن شناخته می‌ شود که می‌ تواند تا دو روز به راحتی شارژدهی کند. نکته جالب آنکه علی‌ رغم استفاده از باتری حجیم، وزن گوشی افزایش محسوسی نداشته و کره‌ ای‌ ها در ایکس پاور 2 هنر مهندسی خود را به رخ رقیبان کشیده‌ اند. به نظر می‌ رسد ال جی در این گوشی تنها روی باتری تمرکز ویژه‌ ای داشته و روی دیگر بخش‌ های دیوایس توجه چندانی نداشته است.

پاور 2 از پردازنده 8 هسته‌ ای در کنار دو گیگابایت رم برخوردار بوده که می‌ تواند به راحتی پاسخگوی نیازهای روزمره و سبک کاربر باشد. نمایشگر 5.5 اینچی دستگاه گرچه رزولوشن بالایی ندارد اما همین عامل باعث شده تا مصرف انرژی توسط صفحه نمایش به حداقل برسد. دوربین مورد استفاده در پاور 2 گرچه از نوع 13 مگاپیکسلی بوده اما به خوبی تصوراتمان عمل نمی‌ کند و تصاویر کمی نویز دارند و شفافیت تصاویر کمی جای بحث دارد. دوربین سلفی نیز تعریفی ندارد ولی کاربر را دلسرد نمی‌ کند و می‌ توان به وسیله آن تصاویر نسبتا شفاف و دقیقی ثبت کرد.

ال جی استایلوس 3 – LG Stylus 3

قیمت تقریبی: 930 هزار تومان

خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان5.7 اینچ

720×1280 پیکسل

خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان
13 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومانمدیاتک MT6750
هشت هسته 1.5 گیگاهرتزی
رم: 2 گیگابایتراهنمای خرید گوشی
باتری: 3200 میلی آمپر
حافظه: 16 گیگابایت
قابلیت خاصقلم استایلوس – حسگر تشخیص اثر انگشت

سری گلکسی نوت سامسونگ، دسته‌ ای جدید در تلفن‌ های هوشمند ایجاد کرد و ال جی در تلاش است تا با سری استایلوس خود، بتواند خواسته‌ های کاربرانی را برآورده کند که نیازمند قلم دیجیتالی هستند اما نمی‌ خواهند هزینه سنگینی بپردازند. استایلوس 3 همانند نسل پیشینش از بدنه‌ ای پلاستیکی اما با کیفیت ساخته شده و در دست گرفتن آن حس خوشایندی دارد. قلم تعبیه شده درون دیوایس گرچه کیفیتی مشابه با گوشی‌ های سری نوت ندارد اما به قابلیت‌ های فراوانی مجهز شده که کارایی آن را تا حدود زیادی بالا می‌ برد. شاید رزولوشن HD‌ برای نمایشگر 5.7 اینچی پایین به نظر برسد، اما کیفیت رنگ‌ ها در استایلوس 3 خوب هستند و کاستی در آن دیده نمی‌ شود. سرعت عکس‌ العمل نمایشگر به قلم نیز بالاست و در مقایسه با نسل‌ های پیشین استایلوس، شاهد پیشرفت چشمگیری در این زمینه هستیم.

ال جی مهم‌ ترین نقطه ضعف سری استایلوس یعنی سخت افزار ضعیف آن‌ ها را دستخوش تغییر چندانی نکرده و نسل سوم استایلوس را با پردازنده 8 هسته‌ ای و دو گیگابایت رم روانه بازار کرده که گرچه چندان ضعیف نیست و می‌ تواند بدون لگ تا 10 برنامه را در پس‌ زمینه باز نگه دارد، اما می‌ توانست قدرتمندتر باشد. باتری به کار رفته در این گوشی در صورت استفاده معمولی می‌ تواند یک روز کامل پاسخگوی کاربر باشد. استایلوس 3 به دوربین‌ های با کیفیتی مجهز شده که تصاویری شارپ، شفاف و واضح ثبت می‌ کنند اما گاهی اوقات کمی نویز در تصاویر دیده می‌ شود که قابل چشم‌ پوشی است. دوربین دوم 8 مگاپیکسلی نیز چه برای گرفتن تصاویر سلفی و چه برای مکالمات تصویری، کاملا مناسب ارزیابی می‌شود.


برای دیدن بقبه مطلب به منبع سایت مراجعه کنید

منبع : صائین کالا نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.